Vanochtend moesten we al om 5.30 uur opstaan omdat Anke voor
dat de school begint een zwemles moest geven. Gisteren vroegen of we mochten meedoen met de zwemles en ze ging
hier mee akkoord. Dus vanmorgen trokken we onze bikini en ons zwempakje aan en
zwommen we mee met de jongens. Wij kregen een baan voor ons alleen, de jongens
(de seuns) deden dit net iets intensiever dan ons. Zo vergaten we onmiddellijk
dat we zo vroeg hadden moeten opstaan. Terwijl we zwommen zagen we de zon vanachter
de bergen opkomen. Dat was heel erg mooi maar we zagen wel niet meer waar we
zwommen.
Dan gingen we naar grade R en daar kregen we te horen dat
juf Marianne vandaag jarig is. Alle kinderen brachten bloemen en van alles van
cadeautjes mee voor de jarige juffrouw. Sien hoopt dat dit bij haar ook zo zal
zijn als ze hier jarig is. Ze waren allemaal heel trots op wat ze meebrachten
voor de juf. In de klas rook het helemaal naar bloemen en de afwasbak stond vol
met bloemen, dit was mooi om te zien.
Om 8u begon de schooldag. Er was vandaag geen sport op het
grote veld. Vandaag was de opbouw van de dag terug hetzelfde als gisteren en
eergisteren. Ze vierden wel uitgebreid de verjaardag van juf Marianne met veel
liedjes, taart , chips en snoepjes.
Tijdens het werken aan de tafels stelde Sien voor om een
gezelschapspelletje (Vlotte Geesten) spelen op de grond. Dit mocht van de juf
en de kleuters waren heel enthousiast. Ze begrepen de uitleg en er waren een
paar kinderen die het spelletje heel goed konden. Tijdens het buitenspelen bleven er enkele
kinderen bij Sien zitten om verder te spelen.
Toen de kleuters op het laatste van de schooldag terug
verdeeld werden in groepjes, bleven wij bij juf Marianne die de grote motoriek
oefende. Ze werkten aan de lichaamsperceptie, ze moesten rollen op de grond.
Dit was heel moeilijk voor sommige kleuters, was wel heel grappig om naar te
kijken. We hadden een klein slappe lachje.
De schooldag zat er weeral op en we zagen dat sommige
kleuters zich klaarmaakten voor de karateles. Deze woonden we bij, we zagen dat
de leerkracht vooral de basis legde voor een goede techniek. We merkten ook op dat de leerkracht veel
liedjes zong en een goede omgang had met de jongens. Als de les gedaan was
mochten ze een sticker plakken in hun boekje. Ze zongen dan ook nog een
slotliedje over karate gebaseerd op Broeder Jacob.
Als die les voorbij was, gingen we naar de nazorg. Kirilee
ontving ons heel goed, dit is één van de leerkrachten van de nazorg.
We speelden terug hetzelfde spelletje als Sien deed in de
klas. Ze waren echt enthousiast. We konden ze ook boeien met ons fototoestel.
Zelf foto’s nemen en op de foto staan, viel bij de jongens heel hard in de
smaak.
We wilden ook eens een pleinspel doen en vroegen aan de kinderen of ze in een kring wilden staan, maar ze hadden geen zin om een cirkel te maken. Dit proberen we morgen nog een keer.
We wilden ook eens een pleinspel doen en vroegen aan de kinderen of ze in een kring wilden staan, maar ze hadden geen zin om een cirkel te maken. Dit proberen we morgen nog een keer.
Dan zochten we Anke en vertrokken we naar huis. We maakten
nog een stop in de winkel. Als we thuiskwamen dachten we nog even na over
ideetjes rond thema de zomer, voor volgende week. Doordat het spelletje van
Sien zo in de smaak viel wilden we het nog eens maken. Dit vertelden we aan
Anke en ze zei dat we alle kaarten konden kopiëren in kleur op school, dus we
moesten het niet zelf over tekenen. We maakten nog een plonsje in het zwembad
en maakten ons tweede avondmaal. Het waren lekkere koude wraps met mango, zalm,
sla, komkommer en kruidenkaas.
Vanavond kijken we nog naar een film (dispicable me2)en dan
gaan we naar ons bedje toe.
Nog enkele wist-je-datjes van vandaag, wist je dat…:
-
Er een mama een taart had gemaakt voor de jarige
juf.
-
Ze de naampjes verplaatsen van de kindjes die
stout zijn, ze straffen hier meer dan belonen.
-
De kindjes ons al beter verstaan.
-
We automatisch Engels en Afrikaans spreken door
elkaar.
-
De directeur heel vriendelijk is en persoonlijk
de juf kwam feliciteren.
-
Ze hier een zoen geven op de mond als ze iemand
feliciteren.
-
De school vandaag geen internet had.
-
Jongens ook kunnen luisteren met open mond naar
een verhaal.
-
De juf niet wou zeggen hoe oud ze is.
-
De kinderen in de nazorg twee krabben hebben
gevonden in een beek.
-
Nog steeds niet verstaan hoe cricket wordt
gespeeld, ook niet na het zien van een wedstrijd.
-
Er ook jongere kindjes komen bij de karate die
niet in de school zitten.
-
Het vandaag MAAR 30 graden was…
Zo tezien alweer een fantastische dag meegemaakt! Gts
BeantwoordenVerwijderenLeuk dat ze jullie uitleg al begrijpen. Jullie zullen gauw zelf een hele dag les kunnen geven! Baie goed seg!
BeantwoordenVerwijderenZo typerend om meteen over je huwelijk te beginnen :D Het klinkt nu al zooooo'n fijn avontuur.. Wat bedoel je precies met de naampjes verplaatsen van de stoute kinderen ?
BeantwoordenVerwijderen