Na een korte nacht was het terug vroeg dag. Gisteren hebben
we nog tot 23.00 uur gewerkt aan lesvoorbereidingen en materialen die we
vandaag nodig hadden voor onze lessen. We konden gisteren middag niet zoveel
voorbereiden omdat we samen met onze ouders nog wat hebben geschilderd aan het
speelplein. Dan nog enkele uren geslapen en om 06.50 uur, hoorden we al onze
wekker rinkelen.
Gelukkig kan een goed ontbijt wonderen doen en waren we er
terug klaar voor. Jeaniva was ook op tijd. Hierdoor konden we nog eens de
ochtendvergadering bijwonen. Dan gingen we gepakt en gezakt naar onze klassen.
Vandaag moesten maar enkele activiteiten overnemen. Maar toch, er kruipt daar
nog altijd veel voorbereidingswerk in. Gelukkig loont dit op het moment dat je
die les aan het geven bent.
Vandaag moesten we beiden beginnen met het vertellen van een
Bijbelverhaal. Sien mocht kiezen welk verhaal ze vertelde en Ruth moest het
vervolg vertellen van het Bijbelverhaal van gisteren. Achteraf vonden we het
beiden moeilijk om zo’n verhaal te vertellen. Wij zijn het niet gewoon om
Bijbelverhalen te vertellen uit het OT en de meeste verhalen kennen we ook niet
zo goed. Gelukkig is het al bij al goed verlopen.
Dan het onthaal geven. Dit hadden we al enkele keren gedaan
en verliep vlotjes. Ook de bespreking van het thema veiligheid verliep goed. De
kinderen moesten zeggen welke prent veilig was en welke prent gevaarlijk was.
Dan was er hierover nog een korte discussieronde die we probeerden om in goeie
banen te leiden.
Na het stilzitten, nog eens vlug met z’n allen naar het
toilet gaan en dan werken in deelgroepen. Eerst nog een korte klassikale
wiskundige activiteit. De kinderen leerden hier wat het cijfer 3 betekent
(hoeveelheid) en ze leerden het getal ook schrijven in de lucht.
Tijdens het werken in deelgroepen werd de klassikale
activiteit nog eens aangeboden in een begeleide deelgroep. Net zoals bij ons
verloopt het aanleren van dingen bij het ene kind vlotter dan bij een ander
kind.
Dan nam de juffrouw terug de touwtjes in handen. Wij zaten
wel niet langs de zijlijn toe te kijken. We sprongen in waar nodig en hielpen
de juffrouw en de kinderen.
Op het einde van de dag hadden we afgesproken om nog een
verhaal te vertellen. Sien mocht dit doen. Tijdens het vertellen, tekende ze op een blad wat er in
het verhaal gebeurde. Wegens tijdsgebrek, omdat de pauze zolang duurde, kon
Ruth haar verhaal niet vertellen. Zij heeft dan wel tijdens de lange pauze met
alle kinderen een klassikale memorie gespeeld.
Na de schooldag, gingen we samen met onze ouders naar de
Tafelberg. Met de kabellift gingen we naar boven. Man, man, man, wat een
uitzicht. Gelukkig was het niet bewolkt en scheen de zon. We konden super ver
kijken en er werden veel foto’s getrokken door onze ouders.
Na enkele uren rond te lopen op de tafelberg, gingen we nog
eens naar Waterfront. Wij waren hier al eens geweest maar we wilden dit
havenstadje graag nog eens tonen aan onze ouders. Ze vonden het allen ook een
zeer mooi stadje. Jammer genoeg hadden we niet zoveel tijd meer om alles te
bezichtigen.
De zon ging bijna onder en we moesten nog terug keren naar Klapmuts. Onze ouders vinden het ook gevaarlijk om in het donker te rijden. Daarom gaan ze graag wat vroeger door. Helaas, ze hebben toch nog even in het donker moeten rijden. Gelukkig vonden ze gemakkelijk de weg terug naar Klapmuts. Lang leve de GPS.
De zon ging bijna onder en we moesten nog terug keren naar Klapmuts. Onze ouders vinden het ook gevaarlijk om in het donker te rijden. Daarom gaan ze graag wat vroeger door. Helaas, ze hebben toch nog even in het donker moeten rijden. Gelukkig vonden ze gemakkelijk de weg terug naar Klapmuts. Lang leve de GPS.
Thuis aangekomen, aten we opnieuw heerlijke kos van
Charlene. Dan nog de blog typen van enkele dagen en dan vroeg in ons bedje
kruipen. We zijn beiden doodmoe.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten